• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

First transnational project meeting - TERNI I.I.S. PROF.LE E TECN. COMM.LE, Italy

Θέμα: Ευρυβιάδειο Γυμνάσιο Λάρνακας: Συμμετοχή στη δράση Erasmus+ KA229 με θέμα Our Common Cultivation Brings Us Together (OCCBUT) - Η Κοινή μας Καλλιέργεια μας Φέρνει Πιο Κοντά.

Το Ευρυβιάδειο Γυμνάσιο Λάρνακας συμμετείχε στην πρώτη διακρατική συνάντηση σε δράση Erasmus+ ΚΑ229, από τις 13 – 20 Φεβρουαρίου, που οργανώθηκε από το σχολείο TERNI I.I.S. PROF.LE E TECN. COMM.LE. Ομάδα μαθητών/ριων και καθηγητών/ριων επισκέφτηκε την πόλη Terni της Ιταλίας όπου μαζί με εταίρους από την Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία, Ισπανία και Γερμανία συνεργάστηκαν για μελέτη στο θέμα του αμπελώνα μέσω διαφόρων προοπτικών όπως τα ήθη, έθιμα, λαογραφία, πολιτισμό, διαδικασίες καλλιέργειας στο παρελθόν, παρόν και μέλλον, επιστημονική προσέγγιση, βιοτεχνολογία, διατροφή, υγεία, οικονομία, εισαγωγές/εξαγωγές, εκπαίδευση, προγράμματα απεξάρτησης εξαρτησιογόνων ουσιών, η περιβαλλοντική κρίση και πώς επηρεάζει τις καλλιέργειες αμπελιών και κατ’ επέκταση τη  ζωή των αγροτών στην κάθε χώρα, μελλοντικές προοπτικές και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή. Το συγκεκριμένο Πρόγραμμα που είναι διάρκειας τριών ετών (2020-2023).

Συντονιστικό Σχολείο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ με θέμα «Our Common Cultivation Brings Us Together» ( Η Κοινή μας Καλλιέργεια μας Φέρνει Πιο Κοντά) είναι το Ευρυβιάδειο Γυμνάσιο Λάρνακας με συντονίστρια τη Β.Δ. Στέλλα Μάουερ. Από το σχολείο μας συμμετείχαν 5 μαθητές: Μπαλαμπανίδου Χριστιάνα, Παπανδρέου Θεοδώρα, Θεοδώρου Αχιλλέας, Αγγελίδου Λυδία και Πετρόβα Αρίνα Λεράν και 3 καθηγητές Β.Δ.Α. Ανδρέου Χριστιάνα, Καραγιαννίδης Κωνσταντίνος και Δανιήλ Πέτρη.

Έγινε παρουσίαση από όλες τις χώρες όσον αφορά το εκπαιδευτικό σύστημα, την πόλη τη χώρα και το σύστημα αμπελουργίας  αλλά και εργασίες που έχουν γίνει σχετικά με το έργο μας. Μέσα από το έργο οι μαθητές/τριες έχουν την ευκαιρία να καλλιεργήσουν και να βελτιώσουν τις ψηφιακές και γλωσσικές τους δεξιότητες και να εργαστούν σε ομάδες έτσι ώστε να δημιουργήσουν με καινοτόμο τρόπο, αποτελεσματικές προτάσεις για την αντιμετώπιση του εθισμού από αλκοόλ. Έχοντας ως βασικό άξονα την ενθάρρυνση για τη χρήση και αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων, προωθείται η συνεργατική μάθηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, φέρνοντας με αυτό τον τρόπο την εκπαιδευτική κοινότητα πιο κοντά σε άλλους πολιτισμούς. Μέσα από την επαφή με τη συγκεκριμένη θεματική προσδοκάτε η δόμηση και η καλλιέργεια υγιών επιλογών στην ενήλικη τους ζωή. Επίσης, μέσα από την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων στοχεύετέ στο να προωθηθεί ο διάλογος γύρω από θέματα εθισμού του αλκοόλ και η σημαντική διάκριση μεταξύ κατάχρησης και χρήσης αλκοόλ. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν διαλέξεις σχετικές με το θέμα από ειδικό ψυχολόγο και άτομο που ανήκει στην ομάδα των Ανώνυμων Αλκοολικών.

Επιπλέον, υπήρξε  εμπλουτισμός του εκπαιδευτικού προσωπικού με καινοτόμες διδακτικές μεθόδους και γνώση για το εκπαιδευτικό σύστημα  άλλων χωρών. Η υποδοχή και η φιλοξενία από το εκπαιδευτικό ίδρυμα στην Ιταλία ήταν πολύ εγκάρδια. Οι διοργανωτές ξενάγησαν τους φιλοξενούμενους/ες στην πόλη Τέρνη και στη γύρω περιοχή. Έγινε ενημέρωση για την οινοποιεία και τη γεωλογία της περιοχής και τον τρόπο παραγωγής οργανικού κρασιού. 

Οι δραστηριότητες του έργου ολοκληρώθηκαν με την αποχαιρετιστήρια εκδήλωση και την απονομή των διπλωμάτων. Μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί αποκόμισαν αξέχαστες εμπειρίες από την επαφή με ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα μιας άλλης χώρας και τη συνάντηση με εταίρους άλλων σχολείων. Μέσα από τη μελέτη του θέματος, αναγνωρίζεται ότι είναι σημαντικό να είμαστε ενημερωμένοι για τα θέματα εξαρτήσεων, έτσι ώστε να μπορούμε να κάνουμε καλύτερες υγιείς επιλογές. Το σημαντικότερο όμως ήταν οι νέες φιλίες που δημιουργήθηκαν ανάμεσα στα παιδιά αλλά και στους καθηγητές/τριες, που θα είναι διαχρονικές.

Η κινητικότητα πραγματοποιήθηκε υπό τη σκιά της της πανδημίας. Η διεύθυνση του Ευρυβιάδειου Γυμνασίου Λάρνακας έχοντας συναίσθηση της ευθύνης, προχώρησε πολύ προσεκτικά στην ολοκλήρωση της επιλέγοντας εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες που εκπροσώπησαν το σχολείο. Πριν και κατά τη διάρκεια της κινητικότητας τηρήθηκαν όλα τα υγειονομικά μέτρα και οι προβλεπόμενες διαδικασίες για την ασφαλή επιστροφή της ομάδας.

Μπορείτε να απολαύσετε τις εμπρειρίες μας στο πιο κάτω σύνδεσμο:

https://www.youtube.com/watch?v=EmgTQbC5eBc&list=PLWONp_veDP4jf8VUeIdqsUlVF1t7KNOGI&index=7&t=7s

 

https://paideia-news.com/dimosia-mesi-geniki/2022/02/28/stin-italia-to-eyrybiadeio-gymnasio/

Στην Ιταλία το Ευρυβιάδειο Γυμνάσιο

Στο πλαίσιο του Erasmus+ KA229 με θέμα «Our Common Cultivation Brings Us Together (OCCBUT) - Η Κοινή μας Καλλιέργεια μας Φέρνει Πιο Κοντά»

Tο  Ευρυβιάδειο Γυμνάσιο Λάρνακας συμμετείχε στην πρώτη διακρατική συνάντηση  από τις 13 μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου 2022, που οργανώθηκε από το σχολείο TERNI I.I.S. PROF.LE E TECN. COMM.LE. στην Τέρνη της Ιταλίας, μέσα στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA229 με θέμα «OurCommonCultivationBringsUsTogether (OCCBUT) - Η Κοινή μας Καλλιέργεια μας Φέρνει Πιο Κοντά».

Το Πρόγραμμα είναι διάρκειας τριών ετών (2020-2023) και το Ευρυβιάδειο Γυμνάσιο συμμετέχει ως εταίρος άλλων πέντε σχολείων από ευρωπαϊκές χώρες, τη Γερμανία, την Ελλάδα, την Ιταλία, την Ισπανία και την Πορτογαλία. Συντονιστικό Σχολείο του Προγράμματος είναι το Ευρυβιάδειο Γυμνάσιο Λάρνακας με γενική συντονίστρια τη Β.Δ. Στέλλα Μάουερ. Στη συνάντηση συμμετείχαν οι μαθητές: Μπαλαμπανίδου Χριστιάνα, Παπανδρέου Θεοδώρα, Θεοδώρου Αχιλλέας, Αγγελίδου Λυδία και Πετρόβα Αρίνα Λεράν και οι καθηγητές Χριστιάνα Ανδρέου, Β.Δ.Α΄, Κωνσταντίνος Καραγιαννίδης, Β.Δ. με ανάθεση και Πέτρη Δανιήλ.

Η κινητικότητα αυτή πραγματοποιήθηκε υπό τη σκιά της πανδημίας. Η διευθύντρια του Ευρυβιάδειου Γυμνασίου, κ. Πολύμνια Ρούσου Τριανταφυλλίδου, σε συνεργασία με τη συντονίστρια του προγράμματος, έχοντας συναίσθηση της ευθύνης, προχώρησαν πολύ προσεκτικά στην ολοκλήρωσή της επιλέγοντας εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες που εκπροσώπησαν το σχολείο. Πριν και κατά τη διάρκεια της κινητικότητας τηρήθηκαν όλα τα υγειονομικά μέτρα και οι προβλεπόμενες διαδικασίες για την ασφαλή επιστροφή της ομάδας.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης αυτής στην Τέρνη έγινε παρουσίαση κάθε χώρας με αναφορά στην πόλη προέλευσης, στο εκπαιδευτικό σύστημα και στο σύστημα αμπελουργίας, η οποία αποτελεί τον κοινό πυλώνα όλων των χωρών-εταίρων. Μέσα από αυτές τις παρουσιάσεις οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να καλλιεργήσουν και να βελτιώσουν τόσο τις γλωσσικές όσο και τις ψηφιακές τους δεξιότητες, ενώ στη συνέχεια εργάστηκαν κατά ομάδες, έτσι ώστε, με γνώμονα την κατανάλωση κρασιού με μέτρο, να δημιουργήσουν με καινοτόμους τρόπους αποτελεσματικές προτάσεις για την αντιμετώπιση του εθισμού από αλκοόλ. Επιπλέον, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν διαλέξεις σχετικές με το θέμα από ειδικό ψυχολόγο και άτομο που ανήκει στην ομάδα των Ανώνυμων Αλκοολικών.

Η υποδοχή και η φιλοξενία από το εκπαιδευτικό ίδρυμα στην Ιταλία ήταν πολύ εγκάρδια. Οι διοργανωτές ξενάγησαν τους φιλοξενούμενους/ες στην πόλη Τέρνη και στη γύρω περιοχή. Έγινε ενημέρωση για την οινοποιεία, αμπελοκομία, τη γεωλογία της περιοχής και τον τρόπο παραγωγής οργανικού κρασιού.

Οι δραστηριότητες ολοκληρώθηκαν με την αποχαιρετιστήρια εκδήλωση και την απονομή των διπλωμάτων. Μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί αποκόμισαν αξέχαστες εμπειρίες από την επαφή με ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα άλλης χώρας και τη συνάντηση με εταίρους άλλων σχολείων. Το σημαντικότερο, όμως, είναι οι νέες διαχρονικές φιλίες που δημιουργήθηκαν ανάμεσα στα παιδιά αλλά και στους καθηγητές/τριες των έξι χωρών-εταίρων.